مقالات

آسیکس

آسیکس

 

اسیکس

آسیکس، شرکت پوشاک و تجهیزات ورزشی ژاپنی است، که در زمینه تولید و توزیع پوشاک ورزشی، کفش ورزشی، لوازم ورزشی فعالیت می‌کند.

شرکت اسیکس در سال ۱۹۴۹ توسط کیهاچیرو اونیتسوکا راه‌اندازی شد و در حال حاضر تمرکز اصلی آن بر طراحی و تولید تجهیزات فوتبال، دو، نتبال، تنیس، بدمینتون، اسکواش، هنرهای رزمی، کریکت، گلف، کشتی و والیبال معطوف می‌باشد.

نام شرکت اسیکس از سرنام عبارت لاتین «anima sana in corpore sano» به معنی «روح سالم در بدن سالم» گرفته شده‌است.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر کوبه قرار دارد و سهام آن در بازار بورس توکیو معامله می‌شود.

 

ما با شنیدن نام برند ASICS  همیشه یاد کفش‌های ورزشی راحت، زیبا و منحصر بفرد می‌‌افتیم. این شرکت پوشاک و لوازم ورزشی ژاپنی، در سال ۱۹۴۹ توسط کیهاچیرو اونیتسوکا تاسیس شد و فعالیت خود را بر مبنای طراحی و تولید لوازم ورزشی فوتبال، والیبال، نت بال، دومیدانی، بدمینتون، تنیس، اسکواش، کریکت، گلف، کشتی و ورزش های رزمی آغاز کرد.

مهم‌ترین حرکت اسیکس، معرفی کفشی با ساختار کفی ژلی (ASICS GEL cushioning)  بود که انقلابی در صنعت کفش‌سازی دنیا به پا کرد. این نوع کفی‌ها قابلیت‌هایی مثل جذب کردن فشار، ضربه و شُک دارند که نیرو را در حالت افقی در طول کف پا پخش می‌کند. اکنون از این تکنولوژی در مدل‌های مختلف کفش های این برند استفاده می‌شود.

کیهاچیرو در سال ۱۹۷۷ نام اسیکس را بر اساس عبارت مشهور لاتین (روح سالم در بدن سالم) برای شرکت خود انتخاب کرد.  اسیکس که از کنار هم قرار گرفتن حروف اول این عبارت درست شده بود بر اساس این باور بود که لازمه  به وجود آمدن یک سبک زندگی شاداب و سالم، سلامت کلی بدن و تندرستی است. محصولات اسیکس در سال ۱۹۷۷ به ایالات متحده آمریکا معرفی شد و به دنبال خود، داستان‌های شگفت ورزشی و پیشرفت­‌های تکنیکی به دنبال آورد، چیزی که همچنان برای خود پابرجا است.

 

 

شرکت آسیکس

1949 تا 1970 – ایده گرفتن از پاهای یک هشت پا

در سال 1949، کیاشیرو اونیتسوکا Kihachiro Onitsuka شرکت اونیتسوکا را با هدف تولید محصولاتی با هدف گسترش ایجاد ذهن و بدنی سالم در ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم، راه اندازی کرد. او می دید که جوانان ژاپنی از روحیه پایین و عزت نفس کم رنج می‌برند و به ذهنش رسید که شاید ورزش و تناسب اندام یکی از راه‌های بیرون آمدن از این وضعیت باشد.

ایده‌ی اولیه‌ی راه‌اندازی شرکت در یک‌شب و بسیار ناگهانی به ذهن او رسید. یک شب، وقتی در حال خوردن شام بود، به پاهای یک هشت پا در ظرف غذای خود نگاه می‌کرد که کاملاً اتفاقی ایده ی راه اندازی یک شرکت تولید کننده ی کفش های ورزشی به ذهنش رسید.

شیوه‌ی طراحی بدیع او کمک کرد تا اولین کفش کلاسیک آسیکس تولید شود. در طول دهه‌ی شصت میلادی، شرکت او توسعه یافت و برندی با عنوان ببر اونیتسوکا در میان مردم شناخته شد. همین نام در تبلیغات نیز آورده می شد. به‌طوری‌که خطوطی که القای استایل ببر می‌کرد را در اطراف کفش‌های ورزشی اضافه کردند تا کفش های خود را متمایز و منحصر به فرد کنند.

1970-1980 – همکاری با دو شرکت بزرگ تولیدی

در سال 1977، Asics با همکاری دو شرکت دیگر GTO – تولیدکننده لباس‌های ورزشی – و Jelenk – تولیدکننده پارچه پا به عرصه تولید کفش‌های ورزشی گذاشت. هویت نام تجاری جدید نیز از همان ابتدا، به‌اختصار، پیرامون ذکر خاصی که خود انیتسوکا داشت یعنی “ذهن سالم در بدن سالم است” شکل گرفت. این ایده که ورزش و تناسب‌اندام بهترین راه تقویت ذهن سالم است، فلسفه‌ای است که از ابتدا این نام تجاری بر پایه‌ی آن شکل گرفت و در تولید همه‌ی کفش‌های ورزشی آسیکس تا به امروز مدنظر قرار می‌گیرد.

ببر آسیکس، نماد سبک خاصی از زندگی است که ترکیبی ویژه از فنّاوری ورزشی ژاپنی و استایل خیابانی جهانی و مورد علاقه ی عاشقان کفش‌های اسنیکرز در سرتاسر دنیاست.
لوگوی آسیکس، با تصویری جدید در دنیای ورزش، در میان ورزشکاران و خانم‌ها طرفداران بسیاری پیدا کرد و محبوبیت آن به‌سرعت در حال رشد بود. در اواخر دهه 60 و اوایل دهه 70 کتانی‌های آسیکس به سرعت شناخته شدند و در دنیای ورزش سروصدای زیادی به پا کردند.

رکورد جهانی ماراتن در سال 1967 توسط درک کلایتون Derek Clayton درحالی‌ که یک جفت از کفش‌های Asics به پا داشت شکسته شد و لاسه ویرن Lasse Viren در سال 1972 در المپیک 1972 با پوشیدن یک جفت از کفش‌های آسیکس مدال طلا را از آن خود کرد. Asics شهرت خود را به‌عنوان یک شرکت تولید کفش‌های ورزشی با کارایی بالا با استناد به آمارهای واقعی در سرتاسر دنیا به اثبات رساند.

 

1980 – 2000 – فناوری پد ضربه گیر آسیکس

کفی‌های فوم جذب‌کننده شوک و پد ضربه‌گیر برای بالا بردن عملکرد و انتقال کم ضربه، رکن اساسی فنّاوری جدید شرکت را تشکیل داد که ثابت کرد برند Asics همواره یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ورزشکاران است. فنّاوری پد ضربه‌گیر به‌احتمال‌زیاد امتیازی است که آسیکس را تا به امروز شایسته‌ی تقدیر و تحسین کرده است. با زیبایی خیره‌کننده و همچنین عملکرد بالا، ژل لیت هرساله بهینه‌سازی می گردد، و هرگز خط تولید کفش‌های آسیکس را ترک نکرده است. این موضوع خود می تواند، سندی بر کارایی بالای این فنّاوری باشد.

 

1990 تا به امروز

در این سال، ورژن جدیدتر کفی‌های ضربه‌گیر و با الهام از سبک پوشش خیابان تولید شد. این ورژن سبک‌تر، با کارایی بیشتر و زیباتر بود و توسط Shingeuki Mitsui طراحی و با عنوان “کارآمدترین کفش‌های مخصوص دو” در سرتاسر دنیا شناخته شد. این داستان همچنان هم ادامه دارد و ورژن مای جدیدتری از این کفه تا به همین امروز توسط این برند تولید می‌گردد.

امروزه آسیکس به‌عنوان برندی معاصر تولیدکننده‌ی کفش‌های ورزشی برگرفته از سبک پوشش خیابان با پیشینه‌ای غنی در کارایی و طراحی در میان مصرف‌کنندگان قابل‌احترام است. چه ورزشکار حرفه‌ای باشید چه غیرحرفه‌ای، آسیکس برند مناسبی برای شماست. فلسفه‌ی اونیتسوکا به داشتن ذهن سالم از طریق تناسب‌اندام و رفاه چیزی است که شرکت را در هفتادمین سال تأسیسش با همان آگاهی و اشتیاق سال تأسیسش یعنی سال 1994 سرپا نگه‌داشته است.

پس اگر کیفیت و تاریخ غنی برایتان بسیار مهم است، Asics می تواند بهترین انتخاب شما باشد. آسیکس با فناوری ژاپنی و طراحی بدیع خود، راه را برای بهترین مربیان در دنیا هموار کرده است.

 

خرید کفش های اسیکس اورجینال و های کپی 

 

 کانال ما در تلگرام

 پیج ما در اینستاگرام

 

 

‫0/5 ‫(0 نظر)
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *