مقالات

برند اسکیچرز

برند اسکیچرز  برند اسکیچرز برند اسکیچرز برند اسکیچرز برند اسکیچرز برند اسکیچرز برند اسکیچرز 

به جمع آوری ایران والیبال 

برند اسکیچرز

تاریخچه نام تجاری اسکیچرز

دیدگاه شرکت

هدف شرکت تبدیل شدن به منبع برجسته کفش در عصر معاصر و در ضمن تضمین بقای شرکت است بطوریکه نام تجاری اسکیچرز بصورت  کنترل شده و به خوبی رشد کند. شرکت در تلاش است تا از طریق توسعه و ارائۀ یک طبقه بندی متوازن و ارائه کالاهای اساسی و مد روز در برابر طیف گسترده ای از سبک ها و دسته بندی های متفاوت، همزمان با متنوع کردن محصولات بر پایه منابع کم هزینه و کنترل رشد از کانال های توزیع به این اهداف دست پیدا کند.

سال 1992: شرکت اسکیچرز تأسیس شد

سال 1993: اولین کفش”Chrome Dome” به بازار ارائه شد و فروش موفقیت آمیزی داشت.

سال 1998: شرکت اسکیچرز وارد بازار کفش ورزشی شد و فضای بیشتری نسبت به شرکت نایک در نمایشگاه تجاری آتلانتا به خود اختصاص  داد.

سال 1999: سهام اسکیچرز عرضه شد.

سال 2011: ورود به بازار گلف.

تاریخچه شرکت

شرکت اسکیچرز آمریکا در سال 1992 تأسیس شد. و رشد سریعی را در میان شرکت های تولید کننده کفش ایالات متحده داشت. این شرکت بر تولید کفش های مد روز و جدید و همچنین کفش های سبک برای مردان و زنان از سنین 19 تا 40 سالگی تمرکز کرده است. در سال 19988 میزان فروش به 400 میلیون دلار رسید. در نتیجه شرکت شروع به طراحی و بازاریابی 900 نوع مختلف کفش نمود که در فروشگاه های بزرگی مانندMacy’s  و Nordstromبه علاوه 38 فروشگاه ساده متعلق به خود شرکت به فروش می رسید. کفش های اسکیچرز در خارج از کشور مانند چین، مکزیک، برزیل و رومانی تولید می شد که به شرکت امکان می داد تا هزینه ها را پایین تر از هزینه های رقبا نگه دارد. این کفش ها به منظور جذب جوانان و مصرف کنندگان مد روز طراحی شده بودند. شرکت اسکیچرز مقدار زیادی از انرژی خلاق و درآمد خود را به راه اندازی  کمپین های تبلیغاتی پرزرق و برق و بسیار قابل توجه اختصاص داد. این استراتژی به شرکت کمک کرد که در طی چند سال به یک کسب و کار با درآمد چند میلیون دلاری تبدیل شود.

شروع شرکت: اوایل دهۀ 1990

در سال 1990 مطرح ترین نام تجاری کفش در میان زنان جوان امریکایی L.A. Gear بود. نام تجاری که متعلق به یک کهنه سرباز در صنعت خرده فروشی به نام رابرت گرینبرگ بود. L.A. Gear که در سال 1883 تأسیس شده بود تا سال 1990 بیشتر از 900 میلیون از فروش کفش درآمد کسب کرده بود. و با کفش های تنیس نئون و با عکس های آشکار زنانه، به نظر می رسید که حضور غیرقابل توقف و منحصر به فردی در صنعت داشته باشد. بعد از یکسری اشتباهات، اگرچه  L.A. Gear این وضع را بدتر کرد، و نیز در سال 19922 رابرت گرینبرگ همراه با پسرش مایکل برای  خلق چیزهای جدید از شرکت خارج شد.

رابرت گرینبرگ با فراز و نشیب های غیرقابل پیش بینی در تجارت خرده فروشی نا آشنا نبود. شروع کار او در دهۀ 1860 با فروختن کلاه گیس به سالن های زیبایی در بوستن بود. در دهۀ بعد او اقدام به وارد کردن شلوار جین و فروش در فروشگاه هایFilene’s  و Jordan Marsh  کرد. در پایان دهۀ 1870 گرینبرگ به لس آنجلس نقل مکان کرد. در آنجا او فروشگاه های زنجیره ای rollerskate را پیدا کرد. با ورود به صنعت کفشورزشی اولین موفقیت بزرگ او در سال 1882 اتفاق افتاد. هنگامیکه گرینبرگ مجوز قراردادن تصویر شخصیت فیلم E.T. را بر روی بند کفش ها بدست آورد توانست در کمتر از دو ماه 33 میلیون دلار سود بدست آورد. این موفقیت به او قدرت پایداری داد و باعث شد در تجارت خرده فروشی به رسمیت شناخته شود و درآمدی به دست آورد که بتواند L.A. Gear را تأسیس کند.

پس از خروج گرینبرگ از L.A. Gear در سال 1992، او بلافاصله اسکیچرز را تأسیس کرد. در ابتدا هدف توزیع کفش دکتر مارتنز، یک برند انگلیسی ساخته شده توسط R. Griggs Ltd بود. گرینبرگ در مدت یکسال شروع به تمرکز بر طراحی و بازاریابی نام تجاری خود نمود. با استفاده از تجربیاتی که از L.A. Gear به دست آورده بود، گرینبرگ شروع به بازاریابی اسکیچرز نمود. او جوانان را در اولویت قرار داد. با این تفاوت که برخلاف L.A. Gear این بار تمرکز بر پوشاک زنان نبود و برای کفش های معمولی و کفش های شیک مردانه به بازاریابی پرداخت. به علاوه، اگرچه شرکت نایک یک شرکت بزرگ در فروش لباس های ورزشی مردانه بود، ولی هیچ شرکت بزرگی برای رقابت با اسکیچرز در تولید کفش های شیک  مردانه وجود نداشت. و این فرصتی برای گرینبرگ بود که یک بازار جدید را ارائه و پشتیبانی کند.

در کنار بزرگترین توزیع کننده کفش های دکتر مارتنز، اسکیچرز در سال 1992 نام های تجاری Cross Colours، Karl Kani و So. … L.A. را هم خرید و فروش می کرد. اگرچه هر سه این نام های تجاری موفق بودند. در سال 1993 گرینبرگ فرصت مالی برای توسعۀ نام تجاری خود یافت. و او شروع به تحکیم منابع مالی و خلاقیت خود بر روی تولیدات اسکیچرز نمود. در نتیجه کار با برندهای Karl Kani و So. … L.A در سال  1995 قطع شد. کار با برند Cross Colours نیز کمی بعد متوقف شد.

ظرف یکسال از امضای قرارداد اسکیچرز با دکترR. Griggs Ltd ، تولید کننده کفش های دکتر مارتنز، بین دو شرکت مشاجره در گرفت. واسکیچرز، R. Griggs را متهم به احتکار کالای تولیدی خود به منظور افزایش محبوبیت آن کرد. اسکیچرز شکایتی علیه R. Griggs برای نقض قرارداد تنظیم کرد. در سال 1993 تنها یکسال بعد از اینکه دو شرکت قرارداد همکاری بسته بودند، اسکیچرز دیگر به عنوان توزیع کنندۀ برند  دکتر مارتنز فعالیت نکرد و مجبور شد برای بقا در بازار تنها بر نام تجاری خود تکیه کند.

اسکیچرز در سال 1993 با معرفی اولین طرح خود که با نام Chrome Dome شناخته می شد، اولین شکست بزرگ تحت نام تجاری خود را تجربه کرد. این کفش برای زنان و مردان جذاب بود. این کفش مناسب خیابان های شهری، و منعکس کننده افزایش محبوبیت موسیقی grunge در میان مشتریان جوان بود. کفش Chrome Dome به گونه ای ساخته شده بود که مستعمل و کهنه به نظر می رسید. و در پاشنه کفش خراش  هایی داشت مانند شلوارهای جین سنگ شور شده و پاره که در آن زمان طرفداران زیادی داشت. و یک تصویر آندوژنی بر روی آن وجود داشت. طرح بر روی کفش Chrome Dome نشان داد که شرکت اسکیچرز از تغییرات سریع سلیقه در میان مصرف کنندگان آگاه بود. و این کفش به سرعت توسط برخی فروشگاه ها مانند Foleys و Nordstromانتخاب شد.

توسعه: اواسط تا اواخر دهۀ 1990

در سال 1995 شرکت اسکیچرز که دو ساله بود در حال رشد و فعال بود که منعکس کننده سال ها تخصص در خرده فروشی بود. در ماه مارس همان سال، اسکیچرز آماده افتتاح شعبۀ جدید بود. و یک توافق نامه با شرکت Genova Incorporated and Signal/American به منظور تولید لباس های مردانه و پسرانه به امضا رساند. تولید تحت برند اسکیچرز با تأکید بر سبک، کیفیت و راحتی انجام می شد و لباس ها به همان خریداران کفش اسکیچرز ارائه می گردید. لباس ها عموماً پشمی، تی شرت و جین بودند. و در فروشگاه های ملی بزرگ فروخته می شد. محصولات هم در خارج از کشور و هم در داخل کشور توسط شرکت Genova and Signal/American تولید می شد.

دو سال بعد، در 1997، اسکیچرز به اندازه کافی توانایی پیدا کرده بود تا مشتریان خود را در خارج از کشور گسترش دهد. در این سال، شرکت شروع به فروش کفش در جنوب شرقی آسیا، جایی که بیشتر محصولات اسکیچرز تولید می شدند، و همچنین در شرق اروپا کرد. زیرا شرکت روند تمایل جوانان در بازار را به دقت تحت نظر داشت. برند در بازار بین المللی به خوبی فروخته شد و سود شرکت در سال 1998 حدود  15 درصد کل فروش شرکت تخمین زده شد.

در سال 1998، تنها شش سال بعد از آغاز به کار شرکت، اسکیچرز 2200 حساب شامل،  Genesco Federated, the May Company, Dayton-Hudson, Dillard’s, Nordstrom, Woolworth Corporation, Foot Action, and Finish Line داشت. شرکت همچنین بیشتر از 300 فروشگاه در  مالکیت خود باز کرده بود. اگرچه این امر با تمرکز بر حساب ها و فروشگاه های ملی برای عمده درآمد آن ادامه پیدا کرد در آن سال تقاضا برایکفش اسکیچرز زیاد بود. شرکت تصمیم غیر معمولی برای جلوگیری از باز کردن حساب جدید گرفت. و در عوض بر کیفیت و توسعه حساب های موجود تمرکز کرد. اگرچه تولید کفش زنانه آغاز شده بود، شرکت در آن زمان شروع به گسترش خط تولید کفش های زنانه کرد. تولیدات ، صندل های پاشنه بلند و چکمه هایی که برای نوجوانان و جوانان و زنان شهری جذاب بود. با تأکید بیشتر شرکت بر کفش زنانه و بعلاوه معرفی خطوط تولید برای کودکان، تیم طراحی بازده خود را از 600 طرح برای کفش به 9000 طرح تنها در یکسال افزایش داد.

در آپریل 1998 شرکت اسکیچرز طرح هایی را ارائه کرد که شرکت را در رقابت مستقیم با غول های تولید کنندۀ کفش ، نایک و ریباک قرار می داد. در یک حرکت تهاجمی، شرکت اسکیچرز یک فضای نمایشگاهی به مساحت 540000 فوت مربع در مرکز کنگره جهانی در آتلانتا، که قبلا در اختیار شرکت نایک بود را اجاره کرد. اسکیچرز با این کار یک تمرکز امید بخش بر کفش ورزشی داشت و فضای پر زرق و برقی را برای نمایشکفش های ورزشی اختصاص داد. فضایی که در اختیار شرکت اسکیچرز بود بزرگترین فضای موجود در مرکز بود. و تصویر اسکیچرز در همه جا به چشم می خورد. شرکت 2 میلیون دلار برای رقص نور، رقصنده ها و مدل هایی که طرح های جدید اسکیچرز را پوشیده بودند به علاوه صفحه های نمایش ویدئویی که تصاویری از محصولات و لگوی اسکیچرز را یکی بعد از دیگری به نمایش می گذاشت، هزینه کرده بود. جالب اینکه در آن سال نایک در هیچ کجا دیده نمی شد، که این امر بر تغییر سلیقه در لباس های ورزشی از کفش های مبتنی بر عملکرد به طراحی کفش هایی که بیشتر به سبک و ظاهر اهمیت می دادند دلالت می کرد. به راستی زمانیکه اسکیچرز شروع به تولید کفش های ورزشی بیشتر نمود، شرکت به این حقیقت آگاه بود که کفش ها را متناسب با ورزشکاران تولید نخواهد کرد بلکه با این حقیقت که کفش های ورزشی از کفش های معمولی (کفش های خیابانی) طرفداران بیشتری داشتند تولید می کرد.

تا پایان این دهه اسکیچرز به یک برجستگی آشکار در صنعت کفش دست یافته بود و صدها جفت کفش معمولی و مجلسی برای مردان، زنان و بچه ها تولید کرده بود. در ماه سپتامبر سال 1998، شرکت به اندازه کافی برای Macy’s موفق بود تا پیشنهاد فضای شخصی در مرکز فروشگاه های ملی نیویورک بدهد. در حالیکه برندهایی با اعتبار کمتر کناره های فروشگاه های Macy’s را تکمیل می کردند، برند اسکیچرز در بوتیک کوچک خودش به نمایش محصولات می پرداخت. و شرکت وضعیتی مانند نام های تجاریCoach  و Fendi داشت.

اگرچه فروش شرکت اسکیچرز خط سیری رو به جلو داشت، شرکت با برخی مشکلات پیش بینی نشده روبرو شد. با افزایش تقلید و کپی کردن نام تجاری و طرح ها، درآمد و طرح های اسکیچرز مورد تهدید قرار گرفت. همراه با مشکلات ابتدایی با R. Griggs که تا اواخر دهۀ 19900 ادامه داشت، شرکت اسکیچرز دو شکایت علیه شرکت های Candies  و Payless Shoe Source به علت کپی کردن طرح های اصلی اسکیچرز تنظیم کرد. با مطرح شدن بحث حفاظت از نام و طرح ها در مقابل چنین تهاجمی، تاکتیک فعال اسکیچرز نشان داد که نه تنها مایل به بازی کردن یک  نقش نوآورانه در صنعت خرده فروشی است بلکه قادر به مبارزه برای حفظ این نقش هم هست.

بازاریابی با دانش فنی: اسکیچرز در پایان هزاره

عامل ذاتی که منجر به رشد و موفقیت سریع نام تجاری اسکیچرز شد، استراتژی بازاریابی شرکت بود. که در بخش های متنوعی توسط رابرت و مایکل گرینبرگ، تیم پدر و پسر پشت Skechers ​​طراحی شده بود. در یک مصاحبه ای در اخبار مربوط به کفش ، مایکل گرینبرگ گفته بود” اگر ما  یک میلیارد دلار طی یک سال برای بازاریابی هزینه کنیم، کار بیهوده ای نیست. هیچ محدودیتی برای معرفی نام تجاری وجود ندارد” و این فلسفهاسکیچرز درباره بازاریابی و طراحی از زمان شروع به کار شرکت است. بعد از دهه ها در صنعت پوشاک، گرینبرگ پدر در باره آن کاملاً آگاهی دارد.  صرف نظر از کیفیت و اصالت تولیدات، بدون کمپین های تبلیغاتی و معرفی درست کالا برای فروختن تولیدات، شرکت در این جهان بی رحم سرشار از رقابت دوام نخواهد آورد. در واقع، استراتژی استفاده شده توسط هر دو گرینبرگ شعار پر اثر، ” نادیده، ناگفته، فروش نرفته” عبارتی که به خوبی بر بازاریابی سلطه جویانه اسکیچرز تأکید می کند.

در کنار چاپ آگهی در مجلات مد و نشریات مردان، چندین سال بعد شرکت اسکیچرز شروع به تبلیغ تلویزیونی کرد. اسکیچرز همچنین از برخی تجربیات خود در بازاریابی استفاده می کرد. بعد از موفقیت اسکیچرز در سال 1998 در شو تجاری آتلانتا، اسکیچرز یک همکاری را با Nordstrom  و  Sprintبه منظور یک توسعۀ امید بخش و سرمایه گذاری مستقیم بر نوجوانان شروع کرد. در سال 1999 با استفاده از عبارت، “اسکیچرز از سر تا پای شما را می پوشاند” شرکت کارت تلفن رایگان ارائه داد با اعتبار 15 دقیقه ای تبلیغ خرید هریک از کفش های اسکیچرز از شرکت Nordstrom. همکاری بین این شرکت ها و اسکیچرز همچنین تأکید داشت که صنعت خرده فروشی، به ویژه برند اسکیچرز به تمایل  آگاهانه مشتریان، و به طور فزاینده ای تکنولوژی در کمک به تبلیغات بستگی خواهد داشت.

در بهار سال 1999، اسکیچرز که همیشه از تغییر ذائقۀ مشتریان خود آگاه بود، خط تولید کفش مردانه مد روزی با نام Skechers Collection را راه اندازی کرد. این طرح کمی از طرح های دیگر اسکیچرز گران تر بود، برای جذب جوانان و مردان حرفه ای و مد روز طراحی شده بود.

در ژانویه 1999 اسکیچرز به اندازه کافی خوب بود تا سهام شرکت به عموم عرضه گردد. در نخستین عرضۀ عمومی 7 میلیون سهم و هرکدام به ارزش 11 دلار عرضه شد. اگرچه سهام در سال اول رشدی نداشت اما در سال 20000 سهام رشدی پیوسته یافت و این رشد را طی دهه های بعد و فراتر از آن حفظ کرد. 60 درصد از شرکت متعلق به خود گرینبرگ باقی ماند. بعد از عرضۀ سهام  به عموم، شرکت به پیشرفت خود ادامه داد و قادر به افزایش شناخت نام خود از طریق کمپین های تبلیغاتی بزرگتر و گرانتر شد. بودجۀ انجام چنین کاری 20 درصد از درآمد اسکیچرز را به خود اختصاص داد. در یک صنعت مشهور با گردش مالی بالا و محیط رقابتی شدید، موفقیت سرسام آور اسکیچرز سبب حدس و گمان هایی در باره چگونگی چنین رشدی در این مدت زمان کوتاه شد. با این حال برند اسکیچرز در پایان این دهه به یک نیروی توانمند و پایدار در صنعت کفش تبدیل شد.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *